dimecres, 28 d’abril del 2010

Áfinitats electives: Agustí Centelles, en primera línia.





   Agustí Centelles, nascut al Grau de València i emigrat a l'any, amb la seva família a Barcelona. Segurament l'ull més adequat per guardar les instantànies del gran drama de la guerra del 1936 - 1939 al nostre país, i també de l'horror de la fugida i de l'exili...
   El meu primer contacte directe amb la seva obra fou la magnífica exposició que es va montar al palau de Virreina, i que va suposar per a mi una autèntica conmoció. M'ha estat realment difícil elegir una fotografia d'entre tantes imatges ralment colpidores, que m'envesquen la mirada artísticament i em commouen el cor anímicament ... Finalment m'he decidit per aquesta perquè em sembla que ens mostra, també, un dels efectes més nefands de tota guerra, l'enviliment de l'ànima dels infants.
   I em dol especialment que el seu llegat, tan essencial per a la història del nostre poble, hagi marxat finalment a Salamanca.